• No Products in the Cart

New York: de foto’s + filmpje

newyork2015

Zoals jullie misschien weten was ik in de herfstvakantie op vakantie naar New York! Ik ging samen met mijn moeder op stedentrip van 5 dagen. Dinsdagochtend vlogen we weg, en zondagochtend NL tijd kwamen we weer terug. De afgelopen twee vakanties waren er met het doel om foto’s te maken, dus dat heb ik bij deze vakantie extra los gelaten. Desondanks heb ik alsnog een aantal plaatjes geschoten die ik toch even met jullie wilde delen. Inclusief mijn ervaringen en tips natuurlijk!

Ik wil beginnen met een kort filmpje over mijn tripje, om even de sfeer te proeven van New York.

Dag 1 – Midtown Manhattan

Op de eerste dag kwamen we om 1 uur ’s middags ongeveer aan in het hotel. Gewapend met de kaart besloten we meteen de stad in te gaan. Ons hotel bevond zich om de hoek van Broadway, en op 10 minuten lopen van Times Square. Super centraal dus! Times Square werd ook meteen onze eerste stop.

3IMG_6808copy

Wat een drukte! Een heel raar beeld, duizenden flikkerende beelden, er liepen allerlei mensen in disney pakken, vrouwen geheel zonder kleding, en man met een klein zwembroekje dat gitaar speelde, het hield niet op, je wist niet waar je kijken moest. Dit was nogal overweldigend na zo’n lange vlucht!

Daarna zochten we de rust op in het kleine Bryant Park.

4IMG_6820copy

We zijn door gelopen naar het Grand Central Station dat in de buurt lag. Verschenen in ontzettend veel films en bekend om de grote klok, die ik helemaal niet echt groot vond.

5IMG_6824copy

’s Avonds maakte ik deze foto, echt zo’n typisch New Yorks beeld, vond ik!

8IMG_6850copy

Dag 2 – Fietsen door Central Park en langs de Hudson

Op de tweede dag hebben we een fietstocht gemaakt, wat echt onwijs leuk was! Dit kan ik echt iedereen aanraden. We zijn begonnen in Central Park, en ik spotte meteen al het deel waar Mila en Justin liepen in Friends With Benefits! Hier sprak Mila haar date aan. Herken jij het ook?

10IMG_6856copy

Overal spotten we eekhoorntjes!

11IMG_6873copy

En ook het uitzicht is ontzettend gaaf om te zien, het hele park is omringd door flatgebouwen.

12IMG_6876copy

Daarna fietsen we verder naar Belvedere Castle, een kasteel boven de Turtle Pond, die ook daadwerkelijk schildpadjes erin had zwemmen! Vervolgens verder langs het meer bij ‘The Boathouse’ waar Kathryn Heigl heeft gezeten voor de film ’27 dresses’!

15IMG_6889copy 17IMG_6906-Panocopy

Daarna zijn we verder gefietst langs de hele Hudson river. Echt een onwijs leuke tocht, en het was prachtig weer. Dit vond ik denk ik het leukste wat we hebben gedaan. Hier heb ik echter weinig foto’s van, omdat ik meer aan het genieten was 🙂

’s Avonds hadden we een kaartje voor Top Of The Rock, de bovenkant van het Rockefeller Center! Ze zeggen dat het uitzicht hier mooier is dan op Empire State, dus vandaar dat we hiervoor gekozen hebben. We kochten een kaartje waar een tijd op stond en op die tijd mochten we naar boven. En wat een uitzicht heb je dan..

1IMG_7004-Panocopy 21IMG_6986copy 22IMG_7005copy

Dag 3 – 9/11 memorial, Staten Island Ferry en Brooklyn Bridge

We begonnen de dag bij het 9/11 memorial. Er staan op de plekken van de Twin Towers twee prachtige monumenten en onder de grond is een museum gebouwd. Het museum vond ik heel indrukwekkend, maar ook heel ingetogen. Alles werd echt op een mooie, pure manier gebracht.

43IMG_7051copy

Daarna stapten we op de ferry. De ferry is gratis en vaart langs het Vrijheidsbeeld, en geeft je een prachtig uitzicht op de skyline! Aan de overkant stap je uit, wacht jeep de volgende boot en vaar je weer terug.

31IMG_7080copy 41IMG_7084copy

Na de ferry namen we de metro naar Brooklyn om vanaf daar over de Brooklyn Bridge naar Manhatten te lopen. Op deze manier heb je het mooiste uitzicht, namelijk op de skyline van Manhattan in plaats van die van Brooklyn. Ik had nog zo gehoopt, tegen beter weten in natuurlijk, dat ik een foto kon maken van een lege brug. Helaas, de brug stond vol met mensen, dus ik heb het bij de bovenkant gehouden.

28IMG_7092copy 40IMG_7088copy

Dag 4 – SoHo, Little Italy, China Town en Greenwich

Op de vierde dag zijn we naar het midden van Manhattan gegaan waar we wat verschillende wijkjes gingen bekijken. Lekker veel rond wandelen, weinig toeristen, en een onwijs leuke sfeer! Heel anders dan tussen de wolkenkrabbers. De sfeer is veel meer als in Europa. Hier vind je ook de huizen met de bekende trappen ervoor.

33IMG_7174copy

We zijn ook bij de bekende High Line geweest. Dit is een spoorbrug die door Manhattan loopt maar nu niet meer gebruikt wordt. Hij staat vol met planten en ander groen, en heeft op heel veel plaatsen een mooi uitzicht over de stad.

37IMG_7226copy

Ook super leuk, Chelsea Market! Vlakbij de High Line vind je deze food market. Allerlei leuke winkeltjes vol met buitenlandse gerechten, kruiden en etenswaren.

35IMG_7209copy

Als laatste zijn we ’s avonds nog even naar  het Flat Iron building gelopen. Een gebouw in de vorm van, de naam zegt het al, een strijkijzer!

38IMG_7235copy

39IMG_7261copy

Dag 5 – Natural History Museum, naar huis

De laatste dag zijn we ’s morgens (na de verkeerde metro gepakt te hebben die een half uur omreed) het Natural History Museum nog ingedoken, en ’s middags was het alweer tijd om het vliegtuig naar huis te pakken.

Ik hoop dat jullie mijn fotoverslagje leuk vinden om te lezen en er misschien wat leuke dingetjes of tips uithalen! Voor vragen, kan altijd in de comments 🙂